Zerex

  • *Lékaři z Fakultní nemocnice Olomouc obřízku popisují takto: „Obřízku provádíme pouze v indikovaných případech, tedy pokud je nezbytná. Obřízka může být částečná nebo úplná (totální).

    Při částečné – plastické obřízce odstraňujeme pouze zúženou část předkožky tak, aby její zbývající část kryla žalud a došlo k rozšíření zevního obvodu předkožkového vaku s jeho volným přetažením přes žalud. Při úplné obřízce se odstraní celá předkožka a žalud zůstává trvale obnažený. Úplnou obřízku provádíme nejčastěji při podezření na kožní onemocnění balanitis xerotica obliterans, v tomto případě je obřízka účinnou léčebnou metodou.”*

    K tomuto mám jednu jedinou výhradu:

    I když jinak mohu olomoucké pracoviště doporučit a také na něj ve své poradenské činnosti občas odkazuji, tak nemohu souhlasit se slovy „při podezření“
    BXO je dnes opravdu jedinou indikací k amputaci předkožky, kromě změn způsobených cukrovkou ve chlapeckém nebo mladém mužském věku (u starších mužů je těch indikací samozřejmě více) ale z německých zdrojů vím, že pouze v 50% případů. Je neetické amputovat předkožku při pouhém podezření. Zda jde skutečně o BXO, jiným názvem lichen sclerosus lze zjistit pouze histologickým vyšetřením.

    Ptal jsem se na to primáře Janečka, zda je při BXO obřízka vždy nutná. Neuspokojil mě pouze tím, že mi odpověděl velice krátce, dvoumi písmeny. Odpověděl mi: „Ne“.

    Jinak skutečně na závěr, myslím si, že tento server už z hlediska názvu stejně vyhledávají pouze starší muži, kteří mají problémy s erekcí a těch se zavádějící a zastaralé věci, které jsou v tomto článku netýkají. Já bych se o existenci tohoto serveru vůbec nedozvěděl, kdybyste se na sebe neupozornili na sexusu, kde vám webmaster odkazy, (když vidím, jaké zavádějící věci tu píšete o obřízce, tak se mu nedivím) stejně maže. Já jsem ale zjistil, že tu máte i dobré věci.

    · ·
    ·
  • Vidím, že mé komentáře byly vymazány dříve, než jsem měl čas se pustit do scestných a zavádějících věcí v tomto blogu.

 
Prvním důvodem je náboženství, kdy se jedná o symbolickou smlouvou člověka s Bohem.*

Toto se týká pouze výhradně judaismu ale vůbec ne jiných náboženství. U islámu je důvod jiný a Nový Zákon obřízku z náboženských důvodů odmítá, k čemuž se vrátím později. I v judaismu se to dnes striktně týká pouze orthodoxních nebo ultraorthodoxních židů. Židé konzervativní nebo reformovaní mohou obřízku odmítat, o židech liberálních tu ani nemluvě. U náboženství polyteistických nebo animistických je důvod té obřízky též zcela jiný.

· ·
·